۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۷, سه‌شنبه

عکس تیم جشنواره برداشت دوم



جشنواره برداشت دوم با موفقیت در فضای مملو از ترس وهراس در زمانیکه رییس جمهور کرزی طرح ترورش اجرا می شد در شهر کابل دایر شد و به آخر رسید.


بد نیست در اینجا به گذشته برگردیم به روزهای اول سال که به کوه رفتیم و با هم عکس گرفتیم.


امروز روز آخر بود بعضی از اعضای تیم افغانستان را ترک کردند موقع خدا حافظی چشمها پر اشک شده بود.
تیم برداشت دوم واقعا یک تیم صمیمی و پر کاری بود.

از راست به چب:

سید محمد حسن زکی زداده، علی کریمی، دیانا ثاقب، ساندار شفر، سارا زندیه،اندیرا (اندیرا واقعا عضو تیم بود همه را شاد می کرد و با همه بازی می کرد)، ملک شفیعی و مجیب الرحمان مهرداد.

۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۴, شنبه

خانه سیاه است

کارگردان، نویسنده و تدوینگر: فروغ فرخزادفلمبردار: سلیمان میناسیانایران 1962، 22 دقیقه، فارسی/ زیرنویس فرانسوی/ترجمه ی همزمان انگلیسییک صدای روی تصویر در ابتدای فلم، آرزوی کارگردان و شاعر معروف فرخزاد را از ساخت این فلم بیان کند. او امیدوار است که با این فلم موفق شود تا آن سر افکنده گی یی را از بین ببرد که بعضی ها بخاطر این توهم که گویا زشت هستند احساس میکنند. او با احتیاط با مریضانی که در جذامخانه یی در آذربایجان هستند رفتار میکند. صحنه های مستند در کنار صحنه های بازسازی شده قرار میگیرد. کمره به مریضی که خود را در آیینه می بیند نزدیک میشود. صدای مردانه یی به طور بی طرفانه و خنثا درباره ی مرض جذام توضیح میدهد و بعد صدای فرخزاد را می شنویم که روایت خودش از فلم را قصه میکند و آیاتی از قرآن را می خواند.


فروغ فرخزاد (تهران)
این شاعر در سال 1935 در یک خانواده ی طبقه ی متوسط در تهران بدنیا آمد. او در شانزده سالگی ازدواج کرد، در هجده سالگی یک بچه بدنیا آورد، و قبل از بیست سالگی طلاق گرفت. فرخزاد به خاطر ادامه ی کار شعر و سبک زنده گی مستقلانه اش، فرزندش را به خانواده ی شوهر سابقش سپرد.
فروغ فرخزاد شاعر مدرن ایرانی پنجره های شعر فارسی را به سوی ارتباطات واقعی و دنیای واقعی گشود. ابراز بی پرده ی احساسات او در زمینه ی عشق ورزیدن و روابط جنسی یک رخداد انقلابی بود. در سال 1959 فرخزاد جهت تحصیل در رشته ی تولید فلم به انگلستان رفت. او نخستین تجارب سینمایی اش را با تدوین فلم «یک آتش» بدست آورد که توسط شاهرخ برادر ابراهیم گلستان فلمبرداری شده بود.
در سال 1962، فرخزاد و سه تن از همکارانش در گلستان فلم، به تبریز رفتند و در ظرف دوازده روز «خانه سیاه است» را فلمبرداری کردند. او در 32 سالگی به اثریک سانحه ی ترافیکی کشته شد.