۱۳۸۷ اردیبهشت ۹, دوشنبه

سه نقطه

نويسنده و كارگردان: رويا سادات
فلمبردار: معصوم قسمت، سيد فهيم هاشمي
تدوينگر: سيد فهيم هاشمي
صدابردار: شعيب ساحل
تهيه كننده: خانه ي سينمايي رويا
افغانستان 2004، 51 دقيقه، دري/ زير نويس انگليسي

اين فلم داستان مشكلات يك زن جوان و سه اولادش است كه مجبور هستند بدون كدام سرپرستی در منطقه ي مرزي بين افغانستان و ايران زنده گي كنند. با زنده گي به اين شيوه، زن جوان اين قانون سنتي خانواده را زير پا ميكند كه بر اساس آن بايد با برادر شوهر گم شده اش ازدواج مي كرد. براي اين كه او و بچه هايش از گشنگي نميرند، تنها كاري كه از دستش بر مي آيد اين است كه به عنوان يك قاچاقچي ترياك براي خان ثروت مند محل كار كند. رويا سادات در بستر اين داستان دراماتيك به تحليل ساختارهاي سنتي خانواده فيوداليزم و ازدواج اجباري مي پردازد.

رویا سادات (هرات)
سادات در سال 1981 در هرات بدنیا آمد و در شهر هرات در رشته ی علوم سیاسی درس خواند. او کارگردان دو فلم کوتاه است و چندین بار در برنامه ی تلویزیونی «زن و جامعه» به عنوان نطاق فعالیت داشته است. «سه نقطه» اولین فلم نیمه بلندی است که او کارگردانی کرده است. او هم اکنون در کابل در تلویزیون طلوع به عنوان کارگردان در سریال «رازهای این خانه» کار میکند و برای دومین فلم داستانی اش آماده گی می گیرد.

۲ نظر:

  1. ناشناس۰۹:۲۱

    سلام جناب شفیعی
    امیدوارم حالتان خوب باشد
    من بسیار علاقمند به فعالیت در بخش سینمای افغانستان هستم (بازیگری بخصوص) ممکن است مرا راهنمایی کنید خواهش میکنم این پیغام را نمایش عمومی ندهید.ممنون
    ماریا

    پاسخحذف
  2. ناشناس۰۹:۲۲

    راستی ایمیل آدرسم این است mariapooya@yahoo.com
    ماریا

    پاسخحذف

دیدگاه