۱۳۸۷ دی ۲۴, سه‌شنبه

داستان داوری من!



چندی پیش بحیث داور بخش فیلمهای حقوق بشری جشنواره بین المللی فیلم کپنهاگن دعوت شده بودم، ایفای نقش داور در یک جشنواره خارج از افغانستان می توانست بعنوان اولین تجربه جالب باشد.
اما مشکلاتی که در این راستا بوجود آمد خیلی جالبتر (درواقع دردناک )است، به من گفتند که برای اخذ ویزا به کنسولگری دانمارک به اسلام آباد پاکستان بروم، هنوز مردد بودم که بروم یانه؟ که در اسلام آباد انفجار شد و ظاهرن کنسولگری دانمارک هم آسیب دید و تعطیل شد، بعد گفتند امور مربوط به ویزای کشور دانمارک را سفارت سویس انجام می دهد و می بایست برای گرفتن ویزا به سفارت سویس در اسلام آباد بروم، به سایت سفارت سویس سر زدم متوجه شدم که گرفتن ویزا کاری است رد شدن از هفت خان رستم و علاوه بر آن مسیر کابل به پشاور چندان خوب نیست.
گفتم برای گرفتن ویزا به پاکستان نمی روم اگر از همین کابل ویزا می دهید خوب و گرنه از خیر جشنواره می گذرم، کسی که مامور هماهنگی کارهای مربوط یه ویزای من بود گفت: ماتلاش می کنیم از طریق وزارت خارجه آلمان هماهنگ کنیم اگر امکان داشت از کنسولگری آلمان در کابل ویزا بگیرید، نامه و نامه نوشتن اما نتیجه ی بدنبال نداشت و زمان هم می گذشت.
سر انجام از خیر سفر به دانمارک گذشتم و قرار شد جشنواره فیلمها را از طریق DHL به کابل بفرستد و من آنها را ببینم و در روز رای دهی ازطریق موبایل با سایر داوران تبادل نظر داشته باشم.
به من خبر دادن که فیلمها پست شده است اما دقیقن در چنین موقعیتی حادثه ی در دفتر DHL کابل رخ داد که بر اثر آن دو کارمند خارجی این دفتر و یک کارمند افغانشان کشته شدند، روز رای دهی به من زنگ زدند که نظرت راجع به فیلمها چیست؟
فیلمها نرسیده بود و بدلیل مسدود شدن دفتر DHL تا هنوز هم فیلمها بدست من نرسیده است.

۱۱ نظر:

  1. ناشناس۱۵:۳۲

    فکر نمی کنی اگر تو داور نمی شدی همه این اتفاق ها نمی افتاد؟
    سلامی به ملک شفیعی عزیز

    پاسخحذف
  2. ناشناس۱۱:۵۷

    بدره یا نیک ره دود نکرده ای. در بلاق دره رواج است که برای جلوگیری از هر پیش آمدی نا گوار که تاثیر سوء داشته باشد در ابتدا این چیز ها را دود می کنند.

    پاسخحذف
  3. واقعاْ قصه جالبی بود.

    پاسخحذف
  4. ناشناس۰۰:۲۲

    سلام جناب شفیعی!
    سپاس از حضور سبز و نظر نیک شما. امیدوارم صحت مند و سربلند باشید. بعضی نوشته های شما را خواندم و بهره بردم. زیبا و جالب مینویسید. به آرزوی موفقیت روزافزون شما
    با احترام

    پاسخحذف
  5. ناشناس۱۵:۲۰

    سلام
    پرشین بلاگرز «خبرخوان افغان» («گرافیکی» و «تکست»)؛ و «لیست و فید وبلاگهای افغان» را ارائه کرده است.

    از پرشین بلاگرز و خبرخوانهای متعدد آن از جمله «خبرخوان افغان» که شما نیز در آن حضور دارید بازدید فرمائید.

    http://persianbloggers.blogspot.com/2008/11/afghan-p.html

    امکان حضور در سایر خبرخوانها در صورت حائز شرایط بودن وجود دارد.

    امیدوارم وجود «خبرخوان افغان» در پرشین بلاگرز را گامی در جهت نزدیکی فرهنگی بیشتر دو ملت افغان و ایران قلمداد کرده و از این حرکت حمایت کافی به عمل آورید.

    با دوستی
    کورش اسلام زاده
    تورنتو، کانادا

    پاسخحذف
  6. ناشناس۱۲:۴۵

    Shafii aziz
    man dar an zamina ba tamam e nirgah hasta i am dar khedmat hastam. Dastrasi am ba e mail kotah shuda. Dar khedmat hastam. naweshta haye taza e ghayre veblogi daram wa meferestam

    پاسخحذف
  7. ناشناس۱۶:۴۳

    سلام
    شما که سر نمی زنید. من اما سر می زنم.
    به قول قدیمی ها: شاید خیری در کار بوده.
    اما فکر می کنم که : این خیری که درش اینقدر خون و کشتار بود، را چگونه تعبیر کرد؟
    زنده باشی

    پاسخحذف
  8. ناشناس۱۱:۳۵

    سلام
    خوب چه عرض کنم به گفته خانم کریمی که شاید خیری در کار بوده!

    شاد باشی

    پاسخحذف
  9. السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
    هموطن گرامی با مقالات تازه منتظر قدم های گرم تان هستیم.

    به امید شکست امریکا در افغانستان و عراق

    پاسخحذف
  10. سلام من می خواهم به وبلاگ من سری بزنید و نظر خود را بدهید، راستی تا یادم نرفته بگم که بیشتر ادامه دهید بسیار خوبش است

    پاسخحذف
  11. سلام من می خواهم به وبلاگ من سری بزنید و نظر خود را بدهید، راستی تا یادم نرفته بگم که بیشتر ادامه دهید بسیار خوبش است

    پاسخحذف

دیدگاه